fredag 2 oktober 2009

Noveller del2

Jag hade ju hoppats på att få låna Jonas Karlssons senaste novellsamling (Den perfekte vännen) av bokbussen i onsdags. Det var tydligen väl optimistiskt, det fanns ett ex, på huvudbiblioteket, med sju i kö. Så det blev inget av med det. Igår skulle jag däremot köpa en bok till Pocket&Prassel och de har ju alltid köp 4 betala för 3 så hans förra novellsamling ("Det andra målet") hamnade i min händer istället. Tillsammans med Siri Hustvedts "The Sorrows of an American" och en fjärde bok som jag inte minns här och nu (inklusive pocket&prasselboken, men den vill jag ju inte avslöja!!!).

1 kommentar:

  1. Jag har läst "Det andra målet" men kan inte komma ihåg vad jag tyckte om den. Tror iofs att jag gillade den men det kan nog också ha berott på min lilla crush som jag brukade ha på Jonas Karlsson...

    Jag kan tycka att noveller är bra tunnelbane-/busslitteratur om man inte har så långt att pendla. Och det var rätt praktiskt när man ammade och ständigt var dödstrött för då kunde man ibland hinna läsa en hel novell innan man däckade på kvällarna!

    SvaraRadera