torsdag 21 mars 2013

Förslag på nästa bok

Här kommer mina förslag på nästa bok:

1. The perks of being a wallflower av Stephen Chbosky -  Boken heter bara "Wallflower" på svenska verkar det som, det är den versionen jag har länkat till. Den engelska versionen finns här.

2. Frihet av Jonathan Franzen.  Detta är en tegelsten, men det sägs att det ska vara en mycket bra tegelsten och jag har varit sugen på att läsa den länge!

3. Mörk jord av Belinda Bauer - jag utlovade ju någon form av deckare när det blev min tur att välja, den här har jag smygstartat på och jag lovar, det är verkligen ingen hårdkokt deckare (sånt gillar jag inte ens) utan mer en psykologisk thriller om en pojke som letar efter sin förmodat mördade morbror och hur han börjar skriva brev till barnamördaren i fängelset som de tror har mördat morbrodern när han var barn. Hua!


8 kommentarer:

  1. Jag röstar på Frihet! Men jag kan läsa de andra också :)

    SvaraRadera
  2. Åh, The perks of beeing a wallflower röstar jag på!

    1, Wallflower
    2, Frihet
    3, Mörk Jord.

    SvaraRadera
  3. Jag röstar på Wallflowr eller Frihet

    SvaraRadera
  4. Ps. bra att de inte översatt den till panelhönan. för Wallflower är ju ändå någonting lite fint tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Haha ja verkligen! Men jag gillar ändå titeln i sin helhet mycket, mycket bättre än bara "wallflower"!

      Får jag då bestämma att vi tar den, wallflower? Inser att jag möjligen kan ha svårt att hinna med "frihet" denna månad med deadline på novellsamligen min kurs ska ge ut (!), rust av huset, påskfirande med släktbesök och allt vad som nu ska ske!

      Radera
  5. Yes vi läser Wallflower den här gången! Kanske att vara klara till 25/4? Funkar det för dig Jojjo?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det funkar absolut, har deadline på novellerna den 18e så då hinner jag maratonläsa efter om inte annat!

      Radera