onsdag 12 juni 2013

Värt kampen?

Jag kämpar och jag kämpar med förra månadens bok, Väldigt sällan fin. Jag älskar temat, gillar personerna. Vill läsa mer, lära känna dem, veta hur det går för dem. Men. Och ett stort MEN. Jag har så vansinnigt svårt för stilen som boken är skriven på! Det gör mig helt förvirrad, jag vet inte vad som händer/sägs och vad som bara är tankar. Jag stör mig på det samtidigt som jag vill fortsätta läsa vilket gör mig så trött att jag somnar efter bara några sidor.

Säg att det bli bättre? Att det är värt det? Eller att det kanske INTE är värt det, så jag kan påbörja Torsdagsbarn istället, utan dåligt samvete?

4 kommentarer:

  1. Jag veeeet! Jag, som valt den, måste ju läsa den men det går tugnt. tar emot. Jag somnar och får börja om och helt plötsligt så läser jag nåt jag redan läst och tappar bort mig helt. Jag förstår inte varför?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men måste du verkligen det? Vi är ju trots allt inte mer än människor osv. Finns ju kanske bättre böcker att lägga sin (numer allt mindre) lästid på? Samtidigt: Vill ju veta. Gah!

      Radera
  2. Jag gillade boken och könner inte igen er beskrivning alls!

    Känn inget krav att läsa. Går det inte så går det inte. Vi får diskutera utifrån de förutsättningar som finns. Det kan vara intressant att få höra varför som liga tyckte att boken var så seg.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte den var lite svår att komma in i, men inte så att jag somnade :) Men den var ändå ganska bra. Det kommer ju fram en del saker i slutet som är intressant, om man är intresserad av det så kan man ju fortsätta. men man behöver inte som sagt...

    SvaraRadera