tisdag 11 september 2012

Vardagslyx

Jag har hamnat i en sån där fas där jag knappt har läst en enda sida på flera veckor. Det händer ibland, oftast direkt efter sommaren när jag ofta överdoserar litterära verk. Denna gång inget undantag, med andra ord.

Men ikväll, då har jag vikt min tid åt Dödssynden och Dödssynden allena (förutom middag, äta bör man). Fördelen med att vara 33 år och singel är ju det där med att man inte behöver ha så mycket måsten efter jobbet, så snart man ätit och rastat hunden. Lägenheten är städad, tvätten tvättad och vikt, sprang gjorde jag igår så träningen skippar jag idag och middagen är snabb och planerad för ovanlighetens skull. Så jag tänker te och bokfrossa som tisdagsnöje, med en brasa i pannan så jag slipper frysa i soffan. Herregud vad jag längtar hem nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar