tisdag 4 augusti 2009

jag har också läst!

faktum är att jag inte börjat på Yacoubians hus ännu trots att den var mitt val. jag har kämpat med Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen. och då skriver jag kämpat eftersom jag ligger och läser under tiden ungarna somnar och den här pocketen var på närmare 800 sidor och jag fick problem med värk i handlederna. absurd var den också men berättelsen fascinerade mig, så pass att jag ger den en stark fyra. jag känner att den här boken måste få ligga och jäsa ett tag innan jag öppnar en ny bok. jag känner ändå att det här var en bok som jag kan komma att läsa flera gånger men samtidigt vet jag inte om jag vill läsa fler av hans böcker. har någon av er läst något av Haruki Murakami och vad tyckte ni i så fall? Yllet: läste inte du Norwegian wood för länge sen eller hur gick det med den?

4 kommentarer:

  1. Nej jag har inte läst Norwegian wood, men den verkar bra! :)

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har heller inte läst Muramaki men blir nyfiken.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst Norwegian Wood men det var ganska länge sedan. Vill minnas att jag tyckte om den men kan inte svära på det. Jag har Kafka on the shore i bokhyllan som väntar på att läsas. Den är dock bara på 600 sidor så förhoppningsvis klarar jag mig från handledsproblem!

    SvaraRadera