söndag 23 augusti 2009

Till min hemliga bokvän.

Nu drar snart pocket&prassel igång och jag ska svara på lite frågor så min hemlige bokvän har lite att gå på!!

Angående böcker:
* Favoritgenre? - Jag vet inte. Jag läser väldigt, väldigt sällan fantasy.
* Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?) Jag gillar Hjalmar Söderberg, Bengt Ohlson, Jonas Hassen Khemiri, Nick Hornby mfl.
* Genre eller författare som du är nyfiken på? Biografier skulle jag gärna läsa fler av! Jag har världens lucka där.
* Genre eller författare som undviks på liv och död? Jag försöker vara öppen för det mesta men fantasy är inget jag går och köper. Och inte thrillers. Jag gillar inte såna där "detta otäcka har hänt mig" i stil med Pojken som kallades det osv.
* Läser du på andra språk än svenska? Jo, engelska går finfint.
* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst? HÄR finns en lista över i nästan allt jag läst under 2009 och HÄR finns en del av det jag läst innan. Man kan även adda mig på boktipset.se där heter jag suddis073 (har jag för mig, siten ligger nere just nu, ändrar sen om det är fel). Det saknas en del dock.
* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker? Jorå, om de är i bra skick så inga problem! Själv har jag svårt att ge bort böcker jag köpt till mig själv.

Angående prassel:
* Eventuella allergier? - Försiktig med hasselnötter.
* Favoritgodis? "Barngodis" (nappar, båtar, bilar, surisar osv) Coklad och lakrits.
* Naturgodis - ätbart eller oätligt? Till stor del ätbart.
* Favoritsnacks? - Popcorn. (fast kanske eg ostkrokar. eller chilinötter.)
* Kaffe eller te? Vilken smak? - Dricker både och. Vanligt bryggkaffe med mjölk i och te men inte fruktsmak. Just nu dricker jag mycket spicy cinammon från Yogi te. Både eko, rättvisemärkt och gott! Blir inte bättre. Gratis var det med.
* Kryddar helst med? Svartpeppar, salt, timjan, vitlök, ingefära mm.
* Vad tycker du verkligen inte om? Marsipan.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag är din hemliga bokvän, ska begrunna dina svar och se vad jag ska hitta på i de olika paketen till dig. Hoppas bara att du blir nöjd. /?

    SvaraRadera