torsdag 25 februari 2010

Bokreainköp

Jag var förbi Akademibokhandeln i morse innan jobbet och kollade lite på rean. Det var ovanligt lite folk där och kanske beror det på att rean känns ovanligt oinspirerad? Det är inte längre någon folkfest precis. Jag köpte hursom ett gäng barnböcker:
Så gör prinsessor - Per Gustavsson, hans böcker om prinsessor och prinsar är underbara!
Castor odlar och Castor syr - Lars Klinting, Castor är världens lugnaste bäver.
Det var det fräckaste - Werner Holzwarth, hur kan man motstå en mullvad med en bajskorv på huvudet??
Billy blir arg - Birgitta Stenberg, vi har Billy och bollen hemma och båda barnen älskar den. Kanske är det nåt med Billy?

Jag slog även till på några böcker till mig:
Bröd för alla sinnen - Stina Algotsson&Fredrik Karlsson, ärligt talat, kan man ha för många brödböcker? Nej, precis.
Under valnötsträdet - Anna och Fanny Bergenström, jag grämer mig än idag att jag inte köpte Kärlek, Oliver och Timjan på rean för 2 år sedan.
Killing yourself to live - Chuck Klosterman, för att den verkar så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar