onsdag 3 februari 2010

Bokhyllebild


Yllet efterfrågade bilder på våra bokhyllor för ett par veckor sedan. Mina Billy i björk är inte så spännande att se på men nu har jag letat upp en på (halva) min gamla bokhylla (och stora delar av min gamla lägenhet). Den var ordentligt utrensad vid fototillfället (för försäljningsannonsen av lägenheten), i vanliga fall låg böcker intryckta på alla håll och kanter. I framtiden skulle jag gärna ha något liknande, gillade att den var väggfast - den var stor och rymde mängder med böcker men kändes ändå luftig. Annars skulle jag inte tacka nej till DENNA, ska bara spara lite pengar först och låta barnen blir lite äldre...

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint!! Väggfasta hyllor är ju så tokschnyggt!

    SvaraRadera
  2. Ja, jättefint rum överhuvudtaget.

    När jag var liten hade vi centrala bokhyllor i vardagsrummet. Det har kännts självklart för mig, men jag har svängt. Jag ser inte mina böcker längre som "utställningsobjekt" utan som praktiska ting som kräver förvaring motsvarande kläder eller annat.

    Vi har nu våra böcker i stora IKEA-hyllor (expedit, om jag minns rätt) i kontoret i källaren helt utan beskådan. De står i dubbla rader och jag gör mitt bästa för att rensa ut emellanåt. Det har jag också blivit bättre på just vad det gäller böcker. Jag behöver inte spara varenda bok jag köpt. De som är riktigt bra stannar. Andra vill jag nog ändå inte läsa om.

    SvaraRadera